immigració

Mauritània i Espanya pacten la repatriació dels prop de 400 immigrants del 'Marine I'

Espanya i Mauritània acorden la repatriació dels passatgers cap als països d'origen Creu Roja denuncia les condicions de salut al vaixell

Avui, 11-02-2007

Els governs maurità i espanyol van acordar ahir la repatriació als seus països d’origen dels 372 immigrants irregulars que han passat més de dos mesos al mar a bord del vaixell Marine I. L’embarcació, que ahir va començar a navegar cap al port de Nouadhibou, ha estat una setmana aturada a unes quinze milles de la costa mauritana, després que un vaixell de salvament marítim espanyol va rescatar la nau a causa d’una avaria. Les autoritats mauritanes es van negar fins divendres a permetre l’arribada dels immigrants.

El ministre espanyol de l’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, va assegurar que la nau es dirigia ahir cap al port maurità, després de l’acord signat a les dotze del migdia per representants dels governs d’Espanya i Mauritània. Rubalcaba va explicar que, tot i que divendres es va arribar a un principi d’acord, tal com va anunciar la vicepresidenta María Teresa Fernández de la Vega, les autoritat mauritanes van sol·licitar noves clàusules.

Segons els passatgers, al vaixell no hi ha dones ni nens. Els immigrants que estiguin malalts seran atesos a Nouadhibou i, un cop identificats, tots els ocupants seran repatriats als seus països: els d’origen africà des de Mauritània i els asiàtics des d’Espanya. La majoria provenen de la regió del Caixmir. La resta són de Sierra Leone, Libèria, Costa d’Ivori, Birmània i Sri Lanka.

Creu Roja va denunciar la situació dels immigrants, tant pel que fa a la salut física com mental. Diverses persones es van llançar per la borda els últims dies a causa de l’estrès i la incertesa sobre el seu futur. El Comitè Espanyol d’Ajuda al Refugiat (CEAR) va reclamar el dret d’asil per als immigrants que provinguin de països on es violen els drets humans.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)