comerç

Les tendes d'estrangers no inquieten els botiguers

Avui, 06-02-2007

Redacció

La majoria de comerciants de tota la vida veuen amb preocupació la implantació de grans i mitjanes superfícies, però no es mostren inquiets per la proliferació de botigues regentades per persones d’origen immigrant. Aquesta és una de les principals conclusions d’una enquesta de la Fundació Comerç Ciutadà, que aplega més de 4.000 establiments de les capitals del Vallès Occidental, Maresme, Alt Penedès, Osona, Anoia i Alt Empordà.

Mentre que vuit de cada deu consideren que el seu negoci s’ha vist afectat negativament per l’augment de grans i mitjanes superfícies, menys de set de cada deu afirmen que els repercuteix negativament l’increment de botigues regentades per persones que han vingut de fora. L’enquesta posa de manifest la dificultat dels botiguers per trobar treballadors: el 73,5% admeten que els ha costat trobar personal que reuneixi els requisits necessaris per a la feina.

“Els comerciants catalans estan segurs dels seus establiments i saben que han de confiar en ells mateixos per millorar els resultats”, va concloure ahir el secretari general de Comerç Ciutadà, Josep Filbà. Va afegir, però, que cal que les associacions siguin fortes i assegurin la qualitat dels serveis. Una opció podria ser implantar una taxa obligatòria per als establiments d’una zona i que els ingressos es dediquessin a millorar la neteja, crear places d’aparcament per als clients, millorar la seguretat i crear guarderies.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)