immigració

Canàries: 31.058 subsaharians

Avui, 28-12-2006

Els últims dos dies s’han interceptat 176 ‘sense papers’ en quatre embarcacions

El nombre d’immigrants sense papers interceptats aquest any quan intentaven arribar a les costes de les Canàries era ahir de 31.058. Després d’uns mesos de tranquil·litat s’han tornat a incrementar les arribades, com ho demostra el fet que entre dimarts i ahir van desembarcar a les illes 176 persones que viatjaven en quatre embarcacions que havien sortit del Sàhara i de la costa subsahariana.

L’increment de les arribades s’explica per l’augment de capacitat de les embarcacions que es fan servir ara: les rutes de la immigració es feien amb pasteres per a 40 persones i ara n’hi caben com a mínim un centenar. Les últimes pasteres van arribar ahir a la matinada al port de Los Cristianos (Tenerife) amb 75 persones a bord, entre les quals hi havia un menor, i 38 persones més van arribar a Fuerteventura. Dimarts en van desembarcar 18 al port de La Restinga (Hierro) i 45 a Tenerife.

Els centres d’internament de les Canàries acollien ahir 1.499 immigrants, el 23,8% de la seva capacitat. A Tenerife, però, que és on n’arriben més, hi ha 326 places i 452 sense papers.
 
Crítiques al Marroc

La Comissió d’Ajuda al Refugiat (CEAR) va denunciar ahir que el Marroc ha expulsat 250 subsaharians, entre els quals hi havia 79 sol·licitants d’asil de Mali i el Congo. La policia marroquina els va expulsar després de fer una batuda a Rabat.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)