immigració

Centres al Marroc per formar nens repatriats

Avui, 30-11-2006

El govern espanyol construirà dos centres de formació ocupacional per a menors al nord del Marroc als quals puguin acudir els nens marroquins que es repatriïn des de l’Estat. El ministre de Treball i d’Afers Socials, Jesús Caldera, va anunciar ahir aquesta mesura al Congrés de Diputats que, segons va dir, “permetrà repatriar els menors al seu país d’origen amb tota garantia d’èxit”. La construcció dels centres està pendent d’uns últims acords que s’han de firmar en una trobada entre les autoritats espanyoles i marroquines que es farà l’11 de desembre.

En el marc de control de la immigració irregular, Caldera va assegurar que s’està reforçant la cooperació amb el Marroc per “detectar i perseguir el tràfic de menors” i en referència als menors no acompanyats que ja han arribat a les Canàries viatjant en pastera els últims mesos va dir que es continuaran els trasllats a la Península. “Un cop són aquí – va manifestar el ministre – hem de mirar de protegir – los adequadament i intentar que tornin amb la seva família aplicant l’estricte legalitat”. Així, tant per evitar que arribin com per garantir que funcionin els retorns, Caldera considera bàsic reforçar la col·laboració amb els països d’origen i de trànsit.

Una vegada més, el titular l’Afers Socials va demanar solidaritat a les comunitats autònomes perquè acullin alguns dels menors subsaharians i marroquins que ara són en centres de les Canàries.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)