El govern dels EUA suspèn l’emissió de visats per a 75 països
Avui, , 15-01-2026L’administració del president dels Estats Units, Donald Trump, ha suspès el processament de visats d’immigrant per a ciutadans de 75 països. La llista, a la qual ha tingut accés la cadena Fox News, inclou Brasil, Colòmbia, Cuba, Guatemala, Haití, l’Iran, Nicaragua, el Marroc, Rússia i l’Uruguai, entre d’altres. També hi figuren europeus com Albania, Bielorússia, Bòsnia i Herzegovina, Kosova, Macedònia, Moldàvia, Montenegro; africans, com Algèria, Cap Verd, Costa d’Ivori, la República Democràtica del Congo, Egipte, Eritrea, Etiòpia, Gàmbia, Líbia o Nigèria, i asiàtics, com l’Afganistan, Bangladesh, Bhutan, Jordània, Kazakhstan, Kuwait, el Líban, Mongòlia, Pakistan o Síria.
Segons Fox, la pausa en els visats començarà el 21 de gener i es mantindrà de manera indefinida mentre el Departament d’Estat reavalua els procediments de tramitació dels visats per prevenir l’ingrés al país d’estranger que puguin recórrer a l’assistència social o beneficis públics. L’administració Trump ja va ordenar als consultats nord – americans a tot el món que apliquessin una guia que dona instruccions per negar visats als sol·licitants que es consideri que podrien dependre d’ajudes públiques. Per exemple, els funcionaris consulars poden rebutjar expedir visats en funció de factors com la salut, l’edat, el pes, el domini de l’anglès o la situació financera.
La mesura afecta els visats d’immigració, aquells que permeten residir de manera permanent als EUA. Els visats de no immigrat, és a dir, els destinats a estances temporals, com per turisme, estudis o treballs temporals, no es veuran afectats per la suspensió.
(Puede haber caducado)