Més de 100.000 persones en una marxa d’extrema dreta contra la immigració
Avui, , 13-09-2025Més de 100.000 persones s’han manifestat a Londres en una protesta convocada per l’activista d’extrema dreta Tommy Robinson contra l’augment de la immigració il·legal. Amb el lema “Unir el Regne”, la manifestació ha recorregut el sud de la capital britànica fins a la zona governamental, on s’ha instal·lat un escenari amb pantalles gegants. Paral·lelament, una manifestació contrària, de perfil antiracista, ha aplegat alguns milers de persones en una marxa des de prop del Museu Britànic fins a Trafalgar Square amb pancartes a favor dels sol·licitants d’asil i contra la xenofòbia.
La protesta de Robinson ha omplert els carrers de banderes britàniques i creus de sant Jordi, amb càntics contra l’arribada de migrants a través del canal de la Mànega i contra la mesura del govern laborista d’allotjar sol·licitants d’asil en hotels. Els seus seguidors lluïen pancartes amb missatges com “Torneu – los a casa”.
La Policia Metropolitana havia desplegat 1.600 agents, amb suport de diversos cossos d’altres comtats anglesos, per separar les dues protestes i evitar enfrontaments. A la mobilització d’ultradreta hi ha hagut incidents i nou persones han estat detingudes per haver agredit policies.
(Puede haber caducado)