successos

Set detinguts pel segrest d'un nen de 12 anys a Múrcia

El menor, fill d'un industrial de Torre Pacheco, va ser alliberat després que el pare pagués 50.000 euros Les autoritats de la regió demanen reforços policials

Avui, 14-06-2006

La Guàrdia Civil va detenir ahir set persones pel segrest d’un nen de 12 anys de la localitat murciana de Torre Pacheco. El menor, fill d’un industrial de la localitat, havia estat segrestat dilluns a les 13.30 h, quan era a l’empresa del seu pare, i va ser deixat anar sa i estalvi ahir passades les tres de la matinada, quinze hores després, un cop l’industrial va haver pagat als segrestadors 50.000 euros.

Els detinguts són sis homes de nacionalitat marroquina i un espanyol, d’ètnia gitana, amo de la furgoneta en què va ser introduït el menor en ser segrestat i amb la qual el van anar traslladant d’un amagatall a un altre (“una casa vella plena de cartrons i dues cases més”, va dir la criatura ahir).

Els fets van començar dilluns al migdia, quan el nen, que no havia anat a l’escola perquè no es trobava bé, i la seva mare, eren a l’empresa del pare, Estructuras y Ferrallas el Molino. Feia una estona que el pare havia sortit i la mare i el nen estaven sols al despatx, quan uns encaputxats els van assaltar i els van exigir “un sobre marró” en què l’empresari, Antonio Hernández Cuevas, guardava els diners de la paga dels 52 empleats. Com que la mare no en sabia res, del “sobre marró”, els encaputxats la van lligar i emmordassar i es van endur el nen. Dos d’ells, com a mínim, parlaven en àrab i duien matxets.

De seguida es van posar en contacte amb el pare de la criatura. La primera trucada la va rebre l’industrial quan els segrestadors encara eren a les instal·lacions de la fàbrica i buscaven “el sobre marró”. Després, i sota l’amenaça que matarien el nen, li van exigir 100.000 euros.

Les trucades es van anar repetint i en alguna l’empresari va poder parlar amb el seu fill. “Primer plorava molt, però al cap d’unes hores ja estava més tranquil i va ser ell mateix qui em va dir que només volien diners”, va dir ahir el pare.

Antonio Hernández Cuevas va explicar ahir que en tot moment les negociacions amb els segrestadors les va dur ell mateix després de demanar – ho expressament a la Guàrdia Civil. Cap a les tres de la matinada l’empresari va anar al poble murcià d’Avileses amb 50.000 euros (en part donats per l’Ajuntament) i una estona després el menor va ser alliberat en un descampat de la zona. Va anar a peu fins al cotxe del seu pare, que l’esperava. Després de les detencions, la Guàrdia Civil va registrar diverses vivendes del poble Balsicas, a la zona coneguda com “dels gitanos”.

Torre Pacheco – amb una població de 30.000 persones, el 70% de les quals són immigrants – va demanar ahir al govern “més seguretat”. Entre els qui van exigir “més presència dels cossos i forces de seguretat de l’Estat” hi havia el president del govern de Múrcia, Ramón Luis Valcárcel, que va assegurar que s’estén “el sentiment d’inseguretat”.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)