Mas proposa regular per llei que els immigrants acceptin un contracte amb Catalunya

Defensa el sí a l'Estatut perquè permetrà acabar amb el "campi qui pugui" en matèria d'immigració Augura la majoria absoluta per a CiU si Maragall repeteix

Avui, 07-06-2006

Artur Mas va continuar ahir combinant el vestit de defensor del sí a l’Estatut amb el de candidat a la presidència de la Generalitat, i va explicar tot allò que permetrà fer el nou text en matèria d’immigració si CiU arriba a la presidència de la Generalitat a la tardor. Després de destacar que les noves competències de l’Estatut en immigració permetran acabar amb el “campi qui pugui actual”, va anunciar que promourà una llei d’acollida que instaurarà un “contracte amb Catalunya” amb l’objectiu que els nouvinguts sàpiguen “on vénen i què som”.

L’escenari escollit per presentar les seves propostes va ser el Vendrell, una localitat del Baix Penedès amb un 13% de població immigrada extracomunitària i on l’extrema dreta ja s’ha fet un forat a l’Ajuntament amb un regidor de la Plataforma per Catalunya. El líder de CiU va recordar que l’Estatut del 1979 no permetia a la Generalitat fer política sobre immigració, però que el nou, si s’aprova, sí que permetrà intervenir en regulació i control dels fluxos migratoris. Com a govern, “passarem de ser convidat de pedra a agent actiu”. Així, va recordar que amb el nou text la Generalitat tindrà la competència exclusiva en acollida d’immigrants, podrà donar permisos de treball, participarà en la definició de contingents i podrà obrir una xarxa d’oficines de selecció a l’estranger.

Aquestes noves competències, però, exigeixen que la Generalitat acabi amb la “sensació de descontrol” que hi ha actualment i, encara que Pasqual Maragall “es posi nerviós”, Mas no es va estar de presentar les iniciatives que prendria si estigués al pròxim govern, com ara la llei d’acollida d’immigrants, que inclouria tota una sèrie de drets dels nouvinguts, però sobretot de deures, en forma del que va batejar com a “contracte amb Catalunya”.
 
Voluntat i beneficis

Tot i les preguntes dels periodistes sobre els continguts d’aquest contracte, Mas va evitar concretar gaire i únicament va especificar que establirà “una vinculació entre la voluntat de l’immigrant d’arrelar – se i els beneficis que tindrà aquest arrelament”. A més de la nova legislació, també va anunciar la creació d’una xarxa “potent” d’oficines per a la selecció d’immigrants i la promoció d’un cos especialitzat d’inspectors de treball perquè “lluitin sense treva” contra la contractació d’immigrants il·legals.

Ja al vespre, en un míting a Manresa davant d’unes 300 persones, Mas va insistir en els retrets a ERC perquè coincideix en el no amb el PP i va vaticinar que “potser treurem la majoria absoluta” si Pasqual Maragall torna a ser el candidat del PSC a la Generalitat.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)