Trump afirma que la immigració “és un privilegi, no un dret”
Avui, , 17-03-2017El president dels Estats Units, Donald Trump, ha assegurat aquest divendres que “la immigració és un privilegi, no un dret”, i s’ha reafirmat en la idea que la protecció dels ciutadans del seu país ha de ser la prioritat.
Ho ha dit durant una roda de premsa conjunta a Washington amb la cancellera alemanya, Angela Merkel, a la qual ha criticat nombroses vegades precisament per la seva política d’acollida de refugiats, a les antípodes dels seus intents per vetar l’entrada als demandants d’asil als Estats Units.
“La seguretat migratòria és seguretat nacional. Hem de protegir els nostres ciutadans d’aquells que intenten difondre el terrorisme, l’extremisme i i la violència dins les nostres fronteres”, ha defensat davant els mitjans.
Segons ell, durant la conversa amb Merkel tots dos han coincidit en la “prioritat de protegir” els ciutadans de les seves respectives nacions”.
Respecte de la lluita antiterrorista, Trump ha reconegut els esforços d’Alemanya per acabar amb el grup gihadista Estat Islàmic (EI) i ha subratllat que els dos països “han de seguir treballant junts” per protegir – se del terrorisme d’arrel islamista. “Aplaudeixo la cancellera per les contribucions d’Alemanya, tant civils com militars, com a membre de la coalició contra l’EI”, ha dit.
(Puede haber caducado)