La població estrangera cau per quart any consecutiu

Avui, , 28-02-2017

Les comarques gironines continuen sent l’àmbit territorial català amb un índex més alt d’estrangers, tot i el descens que hi ha hagut els últims anys tant per moviments migratoris –retorn als país d’origen– com per nacionalitzacions. L’Idescat va fer públiques ahir les dades del 2016, en què per quart any consecutiu va baixar el nombre d’estrangers, i l’Alt Empordà, el Baix Empordà, el Gironès i la Selva es van mantenir com quatre de les cinc comarques amb més estrangers de Catalunya.

Concretament, la població de nacionalitat estrangera resident en l’àmbit de les comarques gironines –la demarcació oficial excepte la Cerdanya– es va situar en 139.802 persones l’1 de gener del 2016, una xifra que és un 1,2% inferior a la del 2015 (141.542). Cal destacar que, a diferència dels anys anteriors, la davallada va ser superior a la mitjana catalana ( – 0,5%). En canvi, si mirem el global de caiguda des del 2012 –en què hi havia 160.336 estrangers– el descens és d’un 12,8% a les comarques gironines i d’un 13,8% en el global del país.

Els 139.802 estrangers que vivien a Girona el 2016 suposaven un 18,9% de la població (739.249). El percentatge gironí se situa 5,3 punts per sobre del català (13,6%) i és el més alt de tots els àmbits territorials, seguit de Ponent (17,9%) i les Terres de l’Ebre (16%). Abans de la davallada, el 2012, els estrangers representaven el 21,5% de la població gironina.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)