El CIE de la Zona Franca, un polvorí
Avui, , 02-11-2016El Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de la Zona Franca és un polvorí. El lloc es manté obert per expressa voluntat del govern espanyol, perquè les institucions catalanes hi estan en contra, molt especialment l’Ajuntament de Barcelona, així com una àmplia majoria de partits polítics catalans.
L’últim episodi violent es va viure ahir al vespre, quan uns70 interns es van amotinar i 40 d’ells van intentar fugar – se a través de la cuina a quarts de nou del vespre. Els fets van tenir lloc quan un grup d’interns, la majoria algerians, van intentar esbotzar la porta de la cuina fent servir objectes contundents. La ràpida actuació dels antiavalots de la Policía Nacional van impedir que la protesta i l’intent de fuga reeixissin.
La mediació del director del CIE va ser fonamental per reduir la tensió entre policia i antidisturbis i fer tornar els interns a les seves habitacions. Amb tot, i segons recull l’agència ACN, algunes fonts apunten que una quarantena d’interns es van quedar al pati demanant la seva posada en llibertat.
La tensió es va traslladar a l’exterior del centre d’internament on una trentena de persones es van manifestar demanant el tancament del CIE de la Zona Franca picant amb pedres i elements metàl·lics contra tota mena d’objectes que els permetessin fer molt de soroll. Fins i tot, una part d’ells van intentar arrencar la reixa, una part de la qual va quedar penjant.
Aquest episodi es produeix només una setmana i poc després que un grup d’estrangers es declarés en vaga de fam. La van començar 68, l’endemà ja eren 37 i al cap de molt poc també van desistir.
(Puede haber caducado)