El 9% dels refugiats, a l'Estat

La Unió Europea vol redistribuir els immigrants en funció de la població, el PIB i l'atur de cada país. Brussel·les vol acollir 20.000 asilats més als seus països d'origen.

Avui, , 14-05-2015

9,1%. Aquesta és la quota de refugiats que li tocaria acollir a Espanya, segons el repartiment que Brussel·les va proposar ahir, en funció de la població, el PIB i l’atur de cada estat membre i del nombre d’asilats que ja hi viuen. La resposta de la Comissió Europea als naufragis al Mediterrani obligaria l’Estat a multiplicar per deu els immigrants que accepta: l’any passat, per exemple, s’hauria d’haver fet càrrec de 16.804, segons els nous càlculs, però només en va deixar entrar 1.585.

Amb aquesta polèmica redistribució dels immigrants que estan arribant a les costes europees en els últims mesos, es vol descarregar països com Alemanya (que rep el 32% de les peticions d’asil!), Suècia (13%) o Itàlia i França (10%, cadascun) per derivar la pressió cap als socis menys solidaris davant la crisi humanitària.

Però Jean – Claude Juncker encara va més enllà i, a més, demana als Vint – i – vuit que acullin 20.000 refugiats més en origen, és a dir, dels que encara no hagin arribat a Europa. I és que “si tanquem les portes, la gent entrarà per les finestres”, avisa. D’aquests, Espanya n’hauria d’acollir 1.549, el 7,7%, segons els plans de la Comissió Europea, molts menys que Alemanya (3.086), França (2.375) o Itàlia (1.989). Potser arriba tard, 25 dies després de la mort de 900 immigrants al canal de Sicília, i queda molt curta, però José Manuel Durão Barroso mai no s’hauria atrevit a presentar una proposta tan ambiciosa com la de Juncker. “Sí, és un repte, i rebrem crítiques, però no podem tolerar que els governs europeus diguin que hem de fer alguna cosa perquè la gent no mori i després quedin callats”, va advertir el vicepresident comunitari, Frans Timmermans.” És el que els nostres ciutadans ens demanen, impedir que continuï la tragèdia humanitària al Mediterrani i oferir una solució sostenible a llarg termini a un problema que no desapareixerà simplement ignorant – lo”, va insistir.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)