L'ACNUR tem que el naufragi sigui la pitjor tragèdia a la Mediterrània

Els immigrants haurien fet bolcar l'embarcació en situar-se de cop a un cantó de la barcassa per cridar l'atenció d'un pesquer portuguès que els anava a auxiliar. La temperatura de l'aigua, a uns 17 graus, pot afavorir el rescat de més supervivents.

Avui, , 19-04-2015

L’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) tem que el naufragi d’aquesta nit entre les costes d’Itàlia i Líbia pugui convertir – se en la pitjor tragèdia de la història dels desplaçaments d’immigrants a la Mediterrània.

“En aquest moment temem que es tracti d’una tragèdia d’enormes proporcions”, ha lamentat la portaveu de l’ACNUR a Itàlia, Carlotta Sami, a la cadena SkyTG24.

Segons lesprimeres informacions l’incident ha tingut lloc cap a la mitjanit, a uns 190 quilòmetres de la costa italiana de Lampedusa.

El servei de Guardacostes italià ha detectat que el vaixell, d’uns 20 metres d’eslora i amb 700 immigrants a bord, tenien problemes de navegació, per la qual cosa van decidir alertar un pesquer que es trobava a prop, de bandera portuguesa, per auxiliar els seus ocupants.

Pel que fa als immigrants, es van adonar que el pesquer s’estava aproximant i es van situar de forma simultània cap a un dels cantons de l’embarcació per cridar l’atenció del pesquer, provocant que la nau es bolqués.

Un dels primers vaixells de la Marina que ha arribat al lloc del naufragi ha estat el Gregoretti, queha aconseguit rescatar amb vida una trentena d’immigrants.

Aquest vaixell ha estat el primer d’una “massiva operació”, segons les autoritats italianes, en què estan participant vaixells, avions, helicòpters i vaixells mercants de la zona.

Com que l’aigua no és massa freda, uns 17 gras, els serveis de rescat confien en trobar encara supervivents.

Però de confirmar – se les pitjors estimacions, el desastre podria ser un dels més grans mai vistos en la història de la Mediterrània i elevaria a 1.500 el nombre d’immigrants morts en naufragis des de principi d’aquest 2015, mil dels quals aquesta última setmana.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)