Comunitats islàmiques a Calonge i Palamós contra l'ocupació de Sant Antoni
Negocien amb les famílies el progressiu desallotjament del bloc i no volen que es deteriori la imatge del col·lectiu musulmà.
Avui, , 23-02-2015La desocupació del bloc d’habitatges d’obra nova on al gener van entrar a viure una trentena de famílies magribines, a Sant Antoni de Calonge, avança lentament amb la implicació de les comunitats islàmiques del municipi i la veïna Palamós. Les associacions es van posar a disposició del consistori per resoldre un conflicte. Un dels vocals de l’entitat calongina Al – Hikmat argumentava que “la prioritat és que no es deteriori la imatge del col·lectiu”, conscients que l’ocupació massiva en temps de crisi pot inflamar amb molta facilitat discursos xenòfobs.
La detenció, per part dels Mossos d’Esquadra i la policia local de Calonge, del propietari d’un bar proper a l’edifici i uns altres dos homes per, suposadament, haver cobrat lloguer i fiança pels pisos ocupats va fer que vuit famílies abandonessin el bloc a principis de febrer. Els darrers dies, segons confirmen diverses fonts, hi ha hagut altres casos, però el procés, argumenten, és lent perquè la majoria dels ocupants havien abandonat els habitatges que ocupaven anteriorment i ara han de trobar un nou lloguer. Tant els administradors concursals de la promotora com la comunitat de propietaris s’avenen a trobar una solució pactada per anar desocupant els pisos.
(Puede haber caducado)