Almenys 200 immigrants moren mentre travessaven el Canal de Sicília
Viatjaven en dues embarcacions que van sortir de les costes de Líbia dissabte passat i van naufragar dilluns durant un temporal.
Avui, , 11-02-2015Uns 200 immigrants han mort en un naufragi mentre travessaven el Canal de Sicília, segons el testimoni de nou supervivents rescatats i segons ha comunicat aquest dimecres un portaveu de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (UNHCR).
Els supervivents, que han explicat que provenien de Mali i el Senegal, ha explicat en arribar a Lampedusa que el violent temporal que va tenir lloc dilluns al Canal de Sicília va provocar la mort dels seus companys de viatge, segons la portaveu de l’UNHCR a Itàlia, Carlotta Sami.
Segons els mitjans italians, dilluns es van trobar dues llanxes pneumàtiques buides, una amb només dues persones que havien aconseguit no caure, i l’altra, amb set.
Les dues embarcacions, en les que segons els immigrants hi viatjaven 105 i 107 persones, havien sortit de les costes de Líbia dissabte passat juntament amb una altra embarcació que transportava 105 immigrants més, dels quals 29 van morir per hipotèrmia i que va ser localitzada el mateix dilluns.
Les tres embarcacions van naufragar, segons els supervivents, dilluns a la tarda degut al fort onatge i només aquests nous immigrants de dues barques, entre els quals hi ha un menor, van ser trobats per un remolcador italià.
La Guàrdia Costera italiana està patrullant la zona límit de les aigües amb Líbia per localitzar el cos dels immigrants.
Els fèretres amb els 29 immigrants morts de fred mentre viatjaven a Lampedusa seran traslladats aquest dimecres a Porto Empedocle per rebre sepultura. Els supervivents, entre ells un de 12 anys, que viatjava sol, es troba en una petita illa on s’estan recuperant.
Després de la tragèdia, l’alcaldessa de Lampedusa, Giusi Nicolini, ha assegurat que l’operatiu europeu de control de fronteres “no serveix per a res” i ha demanat que sigui substituït ja que no serveix per salvar vides.
(Puede haber caducado)