Denuncien que s'han incomplert acords amb els immigrants del Poblenou

L'assemblea en culpa les tres administracions. La majoria de les 68 sol·licituds de residència no s'han resolt, sis mesos després dels desnonaments.

Avui, 08-02-2014

Sis mesos després dels desnonaments de les naus als carrers Puigcerdà i Pere IV, al barri barceloní del Poblenou, l’Assemblea Solidària Contra els Desnonaments va denunciar ahir l’“incompliment” d’una part dels acords amb els immigrants en temes d’acolliment, treball i tramitacions burocràtiques. L’associació n’ha culpat l’Ajuntament barceloní, la Generalitat i la Subdelegació del Govern espanyol.

Des del govern català, segons l’associació, els asseguren que s’han presentat 68 sol·licituds i que, d’aquestes, cinquanta “depenen de Madrid”, dotze estarien pendents de tràmit i sis són competència de la Subdelegació del Govern, de les quals una hauria estat denegada, quatre concedides i una estaria en tràmit. Fins ara no s’ha pogut saber qui són els beneficiaris de les resolucions.

Segons la Subdelegació, el nombre d’immigrants que van sol·licitar la residència a l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona –la que més expedients tramita de tot l’Estat espanyol– es va elevar el 2013 a 131.726, fet que suposa una reducció d’un 14% en relació amb l’any anterior.

L’Assemblea Solidària va insistir que sis mesos després les persones que treballaven i vivien a les naus continuen en situació de “vulnerabilitat i la més absoluta incertesa sobre el seu futur”. Un dels immigrants afectats, Younous Drame, va reiterar la necessitat “de fer alguna cosa”, ja que consideren que els han tret d’“allà amb moltes promeses” i que “l’Ajuntament ha fet poc i la Generalitat i la Delegació, res”, i avisa que “no abaixaran els braços”.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)