CiU proposa crear un registre perquè els immigrats votin

Majors de 16 anys i catalans a l'estranger podrien participar en la consulta. La idea és no dependre del cens electoral.

Avui, 30-09-2013

Convergència vol afegir a la futura llei de consultes la creació d’un registre de participació perquè els catalans residents a l’estranger i els immigrats no provinents de la UE puguin inscriure’s “voluntàriament” per poder votar. D’aquesta manera, CiU, amb el probable suport d’ERC, ICV – EUiA i la CUP, pretén crear un cens propi per poder realitzar amb correcció i legalitat una futura consulta sobre la independència de Catalunya. L’objectiu és no dependre del cens electoral, a les mans de l’Estat.

L’esmena de CiU preveu que puguin ser cridats a participar en la consulta les persones de més de 16 anys, els catalans residents a l’estranger “que tinguin com a últim veïnatge administratiu el català” i els immigrats empadronats a Catalunya. L’única prerrogativa que demanaria CiU és que els estrangers tinguin un “temps mínim de residència a Catalunya anterior a la data de convocatòria de la consulta”, però encara no defineixen quin seria aquest temps. L’anomenat registre de participació permetria que les consultes es realitzessin sobre un cens diferent al cens electoral per diferenciar aquests mecanismes de la participació dels referèndums. Aquest seria un punt important a l’hora d’evitar que el Tribunal Constitucional declarés inconstitucional la consulta, ja que no es basaria en el cens. Cap altre partit proposa en les seves esmenes crear un registre de participació, però ERC o ICV – EUiA sí que proposen que immigrats o catalans a l’estranger puguin votar.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)