El desallotjament de 300 immigrants, en via morta
Cap jutjat té sobre la taula el cas de la nau ocupada del barri del Besòs
Avui, , 07-08-2012Cap jutjat de Barcelona no té cap causa oberta per al desallotjament d’uns 300 immigrants, la major part africans, instal·lats fa un any en una nau industrial, al número 127 del carrer Puigcerdà, al barri del Besòs de Barcelona.
A finals de juny, la titular del jutjat d’instrucció número 5 de Barcelona va ordenar-ne el desallotjament immediat, a petició de la propietat, Fincas Riana, els titulars de la qual tenen una fundació d’ajuda al Tercer Món. Els advocats dels immigrants, que tenen el suport d’entitats, van aconseguir uns dies per poder negociar la sortida amb la propietat, que no els va atendre, segons la seva versió. A última hora, els lletrats Laia Serra i Andrés Garcia van aconseguir que la magistrada anul·lés l’expulsió perquè la denuncia corresponia a altres inquilins, que van marxar voluntàriament, i, per tant, corresponia a un altre jutjat resoldre sobre els ocupants que hi ha ara.
Els cas de la nova ocupació va recaure en el jutjat d’instrucció número 24, que recentment va comunicar als advocats que havia arxivat la denúncia. La pilota torna a estar ara a la teulada de la propietat.
A la nau industrial ocupada hi viuen bàsicament africans, però, amb el pas del temps, s’hi han instal·lat també famílies romaneses. Quan es creia que l’espai havia de ser desallotjat, el mes de juliol, ja es va advertir d’aquest fet i la complexitat d’una operació policial en un espai tan gran i amb la presència de tantes persones, i també d’infants. La major part dels ocupants es dediquen a buscar ferralla pels carrers de la ciutat.
(Puede haber caducado)