“Liberté, Égalité, Fraternité”... N'esteu segurs?

L'Associació Catalana d'Estudiants (ACE) de la universitat de Perpinyà denuncia la voluntat de les autoritats franceses d'expulsar una estudiant xinesa de català.

Avui, 12-12-2011

Zhang Sisi, d’origen xinés, és una alumna que porta estudiant a la Universitat de Perpinyà des de l’any 2008. Aquesta noia ha cursat diferents D.U (Diplomes Universitaris) a Perpinyà, i actualment està estudiant català al Institut d’Estudis Transfronterers i Catalans de la Universitat en qüestió.

Però ara, la Zhang es veu confrontada a un problema molt greu amb la prefectura del departament. Des del 2008 se li ha anat renovant el visat d’estada per estudiants i ara l’administració la vol fer fora a finals d’any. I per quin motiu? Ningú ho sap ben bé. Si més no, estem al corrent de que es podria tractar d’una operació “administrativa” de cara a la campanya electoral que s’està fent ara (sí senyors, ara volen fer fora als estrangers, costi el que costi).

Tanmateix, la nostra indignació creix sabent que aquesta noia no va tenir cap problema quan es va inscriure a un DU per aprendre francès però que ara que està estudiant català se la vol fer fora. Voldrà dir això que el que no interessa es donar més vida al català? Significarà per tant que no saben com treure’s el català de sobre?

Des d’aquí, volem denunciar la il·legalitat de l’afer que no deixa finalitzar els estudis a una noia que té tots els papers en regla i sobretot volem donar suport a Zhang Sisi en la seva lluita, que segurament es la de molts més estudiants estrangers de la Universitat.

Estem parlant d’una mesura d’expulsió amb connotacions discriminatòries i il·legals per les quals el lema francès “liberté, égalité, fraternité” perd tot el sentit. Esteu disposats a deixar que la prefectura faci el que vulgui en detriment dels alumnes i sobretot, en detriment d’una llengua que també hauria de ser vostra? Nosaltres no.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)