Chaves veu amb recel que només el català sigui determinant en l'arrelament d'immigrants
El vicepresident tercer del govern espanyol vol que els nouvinguts tinguin “les mateixes oportunitats d'aprendre castellà i català” Recorda que l'última paraula en aquesta qüestió la té l'Estat
Avui, , 18-03-2011El vicepresident espanyol Manuel Chaves veu amb recel la llengua catalana sigui l’única determinant en els certificats que expedirà la Generalitat en els processos d’arrelament, renovació del permís de residència i reagrupament familiar de persones immigrants. Chaves recorda que l’última paraula en aquesta matèria la té l’Estat i diu que en política d’integració s’han de crear “totes les condicions necessàries perquè les persones immigrants tinguin les mateixes oportunitats per aprendre el castellà i el català”. El vicepresident tercer del govern espanyol ha fet aquestes declaracions durant una visita a Pineda de Mar, on ha recorregut algunes de les obres finançades amb els fons estatals.
Chaves ha valorat la mesura anunciada pel Govern en matèria d’immigració. El vicepresident tercer del govern espanyol veu amb bons ulls “qualsevol política d’integració” i diu que són “benvingudes”. Sobre el pes que té el català a l’hora de fer els certificats d’arrelament dels immigrants, però, demana igualtat d’oportunitats respecte la llengua castellana.
Chaves afirma que les polítiques d’integració són importants perquè permeten que els “immigrants legalitzats” tinguin “els mateixos drets i deures” que la població autòctona. Per això considera que a l’hora de valorar l’arrelament, la renovació dels permisos de residència o autoritzar el reagrupament familiar també s’han de crear les condicions necessàries per garantir la “igualtat d’oportunitats”.
En aquest sentit, Chaves afirma que la igualtat d’oportunitats també s’ha de garantir “per aprendre el castellà i el català”. Tot i que no ha anunciat cap moviment del govern espanyol per revisar les condicions fixades per la Generalitat, Chaves recorda que és l’Estat qui té l’última paraula en aquesta matèria, a l’hora d’expedir els documents d’arrelament, permís de residència i reagrupament familiar.
(Puede haber caducado)