El govern valencià censura que s'exigisca català als immigrants

El conseller Blasco subratlla que el “model valencià d'integració” no contempla “imposicions lingüístiques” Segons el conseller, la Generalitat de Catalunya “ha fet una còpia radicalitzada” de la llei d'integració valenciana

Avui, , 17-03-2011

El conseller valencià de Solidaritat i Ciutadania, Rafael Blasco, ha criticat la intenció del govern català que els immigrants acrediten coneixements de català per aconseguir un informe d’integració. Blasco ha contraposat el “model valencià”, “un model d’integració sense imposicions lingüístiques”, ha dit.

“El Compromís d’Integració [del País Valencià] no imposa la cultura pròpia als estrangers com fa la llei catalana, sinó que té un caràcter voluntari”, ha insistit el conseller.

Blasco considera “cruel” vincular el coneixement d’un idioma a un immigrant que, per exemple, vulga reagrupar la seua família, atés que el conseller confia que hi aprendrà valencià [català] amb naturalitat perquè “és clau per a la seua integració”.

Blasco ha explicat que el Compromís d’Integració s’obté en les escoles d’acollida de la Generalitat i que inclou l’aprenentatge del castellà i el valencià, història, legislació i estructura administrativa, entre unes altres matèries.

Segons el conseller, la Generalitat de Catalunya “ha fet una còpia radicalitzada” de la llei d’integració valenciana, “perquè hi imposa, no integra”. “Una clara diferència és que en la Comunitat Valenciana se situen castellà i valencià al mateix nivell, sense que una llengua prevalga sobre l’altra”, ha destacat.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)