santa coloma de gramenet
L'hospital de l'Esperit Sant atén parteres de més de 40 nacionalitats diferents
El 62% de les mares són immigrants, i es manté la tendència d'altres anys Creix l'activitat quirúrgica, sobretot les intervencions sense ingrés
Avui, , 09-11-2010Un total de 1.399 parts es van atendre durant l’any passat a l’hospital de l’Esperit Sant de Santa Coloma, segons la memòria que anualment realitza el centre. Aquesta dada és molt similar a la que es va registrar l’any anterior, de fet, només hi ha una variació a l’alça de l’1,2%. El que també es manté respecte del 2008 és la procedència de les parteres. Un 62% de les mares que van donar a llum al centre hospitalari l’any passat van ser d’origen immigrant. “La nostra àrea d’influència confegeix un servei d’obstetrícia molt peculiar i semblant al de l’hospital del Mar. Tots dos som centres interculturals”, explica la directora gerent de l’hospital de l’Esperit Sant, M. Teresa Esteva. De fet, l’hospital colomenc dóna cobertura total a dos municipis –Santa Coloma i Sant Adrià– i a barris concrets –Llefià a Badalona i Bon Pastor a Barcelona– amb un important índex d’immigració.
Els principals orígens
La memòria també revela que el centre hospitalari va atendre l’any passat parteres de 42 nacionalitats diferents. Igual que l’any anterior, les principals procedències de les mares van ser el Marroc (amb un 13,94%) i la Xina (16,94%). Segons Esteva, aquesta “peculiaritat” ha suposat una “adaptació del professional” a l’hora d’atendre les pacients.
Una altra de les dades rellevants incloses a la memòria del 2009 és l’augment d’un 8,5% de l’activitat quirúrgica, sobretot el que té a veure amb les intervencions que no necessiten ingrés. En aquest sentit, es van realitzar 3.612 cirurgies majors ambulatòries (un 7,6% més que l’any 2008) i 6.565 cirurgies menors ambulatòries (un 10,7% més). Esteva explica que el centre aposta per evitar els ingressos sempre que la intervenció i les condicions del pacient ho permetin. “És obligació nostra”, diu, i prossegueix: “Si la intervenció es pot fer de manera ambulatòria i el pacient després pot anar a casa seva perquè les condicions així ho permeten, és el que hem de fer”.
(Puede haber caducado)