Guerra a l'Holanda "islamitzada"
Països Baixos
Avui, , 11-06-2010Geert Wilders, de 46 anys, ha convertit la “islamització” d’Holanda en l’enemic a combatre. “Nosaltres ens atrevim a abordar temes sensibles com la islamització i fem servir paraules que la gent entén”, es vanta sovint. Les seves idees sobre l’islam les va exposar a la pel·lícula Fitna, difosa el 2008 malgrat l’oposició del govern, que temia que les crítiques a l’Alcorà – un llibre “feixista” – desfermessin un escàndol semblant al de les caricatures daneses de Mahoma.
Tot i la polèmica que l’envolta, Wilders, que ha més que doblat els vots – un resultat celebrat pel Front Nacional de Le Pen – , no amaga l’ambició de convertir – se en primer ministre. A l’octubre ha de ser processat per incitació a l’odi i a la discriminació.
Aquest ultradretà, però, va començar la seva carrera política al partit liberal VVD, que ara lidera Mark Rutte, abans de ser elegit regidor a l’Ajuntament d’Utrecht (1997) i diputat (1998). Va abandonar el VVD el 2004 a causa, sobretot, de la seva oposició a l’adhesió de Turquia a la Unió Europea. Des de llavors, està amenaçat de mort i viu sota vigilància policial permanent. Per a les eleccions legislatives del 2006 va fundar el partit PVV. Al Parlament, reclama la prohibició de l’Alcorà, que compara amb el Mein Kampf de Hitler, i exigeix un fre “total” a la immigració musulmana i a la construcció de mesquites. Casat amb una hongaresa, el seu domicili es manté en secret per raons de seguretat.
(Puede haber caducado)