Denúncia pel trasllat de 120 algerians a Barcelona

IMMIGRACIÓ

Avui, Redacció, 27-08-2009

La Confederació Espanyola de Policia (CEP) va criticar ahir que el ministeri d’Interior hagi traslladat 120 algerians que estaven al centre d’internament d’estrangers (CIE) d’Almeria al de Barcelona. Aquest sindicat policial va demanar fa uns dies que es tanqués el centre d’internament de la Zona Franca perquè a principis de mes s’hi van detectar dos casos de grip A(H1N1).

El problema que denuncia la CEP és que els 120 sensepapers estan a pocs dies de complir el temps màxim d’internament, que és de quaranta dies, i que, per tant, aviat hauran de ser alliberats. Recorden que aquesta era una tàctica que ja utilitzava el govern del PP i que ara es manté, segons ells, perquè si aquestes 120 persones en situació administrativa irregular són alliberades en una gran ciutat, com és el cas de Barcelona, “l’impacte visual genera menys alarma social”. La Prefectura Superior de Catalunya, en canvi, assegura que els immigrants van arribar la setmana passada amb pastera a Almeria i que han de complir tot el període d’internament.

Un dels portaveus de la CEP va assegurar que no s’avisa cap ONG perquè els aculli i tinguin el mínim per viure quan surten del centre d’internament, sinó que el mètode habitual és donar – los un entrepà i explicar – los com poden anar a la plaça de Catalunya. SOS Racisme va lamentar ahir la notícia, que va emmarcar en “el fracàs de les polítiques d’estrangeria”.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)