Neguen el mòbil racista en un atac a magribins

TRIBUNALS

Avui, Redacció, 10-03-2009

Els quinze joves que des d’ahir seuen al banc dels acusats de l’Audiència de Barcelona per la seva presumpta implicació en l’atac a l’habitatge d’una família marroquina a Sant Vicenç de Castellet (Bages) van negar connotacions racistes en els fets ocorreguts el 15 juny de 2002.

No tots els processats van reconèixer la seva participació en els fets, però els que sí que ho van fer van assegurar que només pretenien “espantar” els marroquins amb qui s’havien barallat la tarda abans. Per això, i segons el relat de la fiscalia, es van dirigir armats amb pals i amb les cares cobertes amb cascos i passamuntanyes fins a un pis, contra el qual finalment van tirar un còctel Molotov i van apallissar un dels inquilins.

“Volíem fer soroll i poc més”, va afirmar ahir un dels processats, que en tot moment – i a diferència del que manté la fiscalia – va negar que s’organitzessin per cometre un atac racista que va atreure, fins i tot, skins de poblacions veïnes a Sant Vicenç de Castellet.

La fiscalia no ho creu així i en la petició de pena, que oscil·la entre dos i 19 anys de presó segons el grau de participació, inclou l’agreujant de racisme.

Durant la vista, només un dels tres acusats de tirar un còctel Molotov contra la casa de les víctimes va admetre haver tirat l’ampolla “per donar un ensurt” als ocupants no amb intenció de provocar un incendi. Segons va explicar, va apuntar a la façana volent, ja que era fàcil, “encertar en una finestra”. Entre plors, va negar haver proferit crits racistes.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)