La societat civil acull bé la consulta

Avui, M. Favà / S. Pau, 24-01-2009
La FAVB puntualitza que vol un debat sobre la mobilitat general
Satisfacció dels immigrants perquè podran votar

Les entitats consultades per l'AVUI han valorat de manera positiva la consulta, però totes han coincidit que caldrà disposar de més informació i fer debats previs abans d'anar a votar.

Amb el parer general coincideix plenament la Federació d'Associacions de Veïns (FAVB), que proposa que, prèvia a la consulta, es faci un debat sobre el conjunt de la mobilitat de la ciutat. "A més de parlar de la Diagonal, caldria tractar dels túnels, de Sant Andreu - Sagrera, de Montjuïc. I el que no volem es que el trànsit que treguin de la Diagonal es desvia per l'Eixample", diu Jordi Giró, vicepresident de la FAVB.

Pel Consell de la Joventut, la consulta "suposa aprofundir en els mecanismes de participació democràtics". Josep Oriol, degà del Col·legi de Camins, posa l'accent en el procés previ i diu que "la informació ha de ser tutelada per experts amb un debat ric cap a les millors solucions".

Podran opinar tots els empadronats, tot i tenir nacionalitat estrangera. "Ja era hora. El Pacte Nacional per la Immigració deixa clar que el camí és la concessió del vot i hem d'anar cap aquí", diu Josep Maria Goñi, de la Federació d'Entitats d'Immigrants a Catalunya. Des de la comunitat islàmica Camí de la Pau, Mohammad Iqbal, es felicita que no es tanqui el debat "a cap veí de la ciutat".

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)