Brown accepta la disculpa del príncep Enric
Avui, , 13-01-2009El primer ministre britànic, Gordon Brown, va sortir ahir en defensa del príncep Enric, tercer en la línia de successió de la Corona d’Anglaterra, quan va comunicar ahir que el jove va ser sincer quan es va disculpar per haver utilitzat un terme racista en referir – se a un company de l’exèrcit. Brown va afegir que l’opinió pública li donarà “el benefici del dubte”. El premier britànic va assenyalar, en declaracions a la cadena GMTV, que el fill del príncep Carles sabia que els seus comentaris eren “inacceptables”, tot i que va insistir que la seva disculpa va ser “autèntica”.
El príncep Enric, de 24 anys, va obrir una nova polèmica sobre el seu comportament després que el dominical News of the World divulgués el cap de setmana passat un vídeo gravat el 2006 en el qual es referia a un company de l’acadèmia de l’exèrcit com “el nostre amic paki”, terme pejoratiu utilitzat contra persones d’origen indi o pakistanès. En el vídeo també se’l sentia increpar els companys àrabs.
El pare del soldat pakistanès insultat, Muhammad Yaqoob Khan Abbasi, va dir ahir estar “molt, molt ferit”. I va afegir que “el príncep Enric hauria de presentar les seves excuses a l’exèrcit i al govern pakistanès. No puc acceptar les seves excuses mentre ells no les hagin acceptat”.
El príncep Enric va protagonitzar el 2005 una greu polèmica en disfressar – se d’agent de les SS, amb creu gammada inclosa, per assistir a una festa.
(Puede haber caducado)