Vidreres porta un clan de gitanos davant la justícia
SEGURETAT
Avui, , 17-12-2008L’alcaldessa de Vidreres, Ruth Rosique, va notificar ahir al jutjat contenciós de Girona que no ha pogut executar un decret d’alcaldia que ordena retirar les autocaravanes de famílies d’ètnia gitana estacionades des de fa setmanes en diverses parcel·les de la urbanització la Goba, tot i tenir l’autorització judicial per fer – ho. Rosique va decidir comunicar – ho al jutjat després que la reunió que va mantenir dilluns al vespre amb representants dels gitanos acabés sense acord.
L’alcaldessa va admetre en un comunicat que “no es preveu [cap solució] a curt termini”, però va insistir que la millor via per resoldre – ho és el diàleg. “Volem evitar l’ús de la força per entrar a les parcel·les”, va assegurar.
Va ser dijous passat quan el personal de l’Ajuntament, custodiat pels Mossos d’Esquadra, va intentar accedir a la urbanització per retirar – ne les rulots. El mateix clan gitano, però, ho va impedir.
El conflicte va començar fa dos anys, quan diversos gitanos van comprar una desena de parcel·les de la urbanització per construir – hi cases. Des del primer moment ja van instal·lar les autocaravanes als terrenys sense complir les condicions mínimes de salubritat, fet que va provocar les queixes de la resta de veïns. El clan només apareix per Vidreres a l’hivern, ja que la resta de l’any treballa en mercats d’Itàlia i França.
(Puede haber caducado)