Primera prioritat: la llengua

Educació

Avui, Oriol Margalef, 28-10-2008

INTEGRACIÓ · La competència en català, primer objectiu dels Espais de Benvinguda Educativa a Reus TRES · La capital del Baix Camp posa en marxa el primer dels tres centres de preescolarització per a immigrants, com els que ja funcionen a Vic

“Jo em dic Yousseff. Sóc un nen i tinc 15 anys”. Primeres paraules en català de Yousseff, que acaba d’arribar de Nador (Marroc), en el dia de l’estrena dels Espais de Benvinguda Educativa (EBE) a Reus. Vuit joves van prendre contacte ahir amb el primer dels tres EBE que Reus té previst posar en marxa al llarg d’aquest trimestre. Aquesta avantsala de l’escolarització, que a Vic funciona des de l’inici de curs, pretén facilitar la integració al sistema educatiu dels alumnes estrangers. I la primera “prioritat”, segons Mercè Represa, responsable de l’EBE ubicat a la Salle de Reus, és que els nois “adquireixin competència lingüística” en català, vehicular a l’escola.

A través de jocs intuïtius i material molt visual, en aquests espais els futurs alumnes rebran nocions bàsiques de català i aprendran conceptes elementals sobre el país i la seva ciutat d’acollida. A Reus cada centre tindrà dues aules amb capacitat per una quinzena d’alumnes (noranta en total), que estaran assistits per un equip de tres professionals especialitzats en educació i treball social. Es calcula que cada jove passarà una mitjana d’un mes a l’EBE abans d’assignar – se – li una plaça escolar, si bé segons va explicar Zacarías Henar, responsable d’Educació al Baix Camp, aquest temps variarà segons les necessitats de cada cas.

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)