Les aules d'immigrants seran només per a l'ESO i per un mes
IMMIGRACIÓ
Avui, , 02-07-2008| Immigració avança que els espais per a nouvinguts externs als centres seran de breu estada |
Els anomenats espais de benvinguda per als alumnes immigrants que arribin amb el curs començat només seran per als que hagin de cursar secundària i s'hi estaran com a molt un mes. Així ho va explicar ahir el secretari per a la Immigració, Oriol Amorós, que va comparèixer ahir a la comissió de benestar del Parlament. La creació d'aquestes aules transitòries, que el conseller d'Educació, Ernest Maragall, va anunciar a principis d'any i que es posaran en marxa al setembre a Vic i Reus, va obrir un fort debat. Amorós el va donar per tancat ahir amb la clara reducció de l'estada dels alumnes i el fet que es limitarà als estudiants de l'ESO. A una pregunta de la diputada del PP Montserrat Nebreda, va contestar contundent: "D'escoles per a immigrants no n'hi ha ni n'hi haurà".
En un moment en què el ministre de Treball i d'Immigració, Celestino Corbacho, està començant a plantejar un enduriment de la política migratòria del govern, especialment en els criteris de reagrupament, Amorós va recordar ahir que viure en família és un dret, i va insistir en la necessitat que tots els reagrupats tinguin permís de treball. El govern català ja ha fet la proposta al de l'Estat, tot i que fins ara el ministre només s'ha pronunciat sobre la necessitat que puguin treballar els joves reagrupats. "Que les dones tinguin accés laboral és bàsic - insisteix el secretari per a la Immigració - , perquè una família que té dos sous és més forta i autònoma, no dependrà dels serveis socials i, a més, guanyem en la igualtat home - dona".
CiU va acusar el govern català de falta de lideratge en immigració, mentre que ERC va criticar les mesures de Corbacho per "poc planificades".
(Puede haber caducado)