La frontera de Melilla, més vigilada que mai
IMMIGRACIÓ
Avui, , 24-06-2008El pas fronterer que separa Melilla del Marroc té més vigilància que mai per intentar evitar que es repeteixin els intents desesperats de subsaharians que ho veuen com una oportunitat d’arribar a Europa. L’alarma va saltar el cap de setmana, perquè diumenge hi va haver dos assalts: a la matinada una setantena de sensepapers van aconseguir colar – se, i al vespre, coindicint amb la tanda de penals de l’Espanya – Itàlia, hi va haver un altre intent que els policies van aturar.
La qüestió és que ahir els agents del Cos Nacional de Policia i de la Guàrdia Civil van doblar torns per controlar la duana de Beni – En zar, segons fonts policials, per “afrontar entrades de grups nombrosos, fent curses, utilitzant la força i amb violència”.
Tot i que diumenge la delegació del govern espanyol va evitar donar cap dada, ahir va reconèixer que s’havien expulsat cinquanta immigrants i que es treballa per localitzar i entregar – ne a la policia marroquina una vintena més.
Ahir mateix, la policia del Marroc va detenir un total de 100 immigrants a prop de Nador en dues batudes diferents com a resposta als intents d’assalt massiu. De tots ells, 22 van ser detinguts en un bosc.
(Puede haber caducado)