Cau un grup que portava 'sense papers' a les Balears

IMMIGRACIÓ

Avui, Redacció, 11-11-2007
La Guàrdia Civil deté 11 persones que residien a l’Aragó i a Navarra
Les pasteres anaven d'Algèria fins a Mallorca

La Guàrdia Civil va desarticular ahir una xarxa d'immigració il·legal i va detenir onze persones residents a l'Aragó i Navarra que es dedicaven a organitzar i a facilitar l'arribada de pasteres de la localitat algeriana de Dellys fins a les Balears.

L'operació Kaskai, dirigida per la Guàrdia Civil de les Balears, ha comptat amb el suport d'agents de Saragossa i Navarra, des d'on els onze detinguts - deu algerians i un espanyol - gestionaven la compra de les embarcacions, organitzaven els viatges i oferien el suport burocràtic una vegada els immigrants arribaven a les Illes i, posteriorment, a la Península.

La policia va començar aquesta investigació de tràfic il·legal de persones entre Algèria i les Balears el mes de setembre del 2006, quan la primera pastera va arribar a Mallorca. Entre la localitat de Dellys i la costa balear hi ha 275 km. Les bones condicions del mar van propiciar l'ús de la ruta per part dels traficants.

Paral·lelament, quatre algerians van ser detinguts ahir prop de la refineria d'Escombreras, a Cartagena. Els il·legals van ser localitzats poc després que la Guàrdia Civil va trobar una embarcació abandonada a la platja de Calblanque.

Uns cent immigrants subsaharians van ser interceptats divendres a la nit a alta mar a bord d'un cayuco a 140 milles de Gran Canària. Un veler que es dirigia a Dakar va localitzar l'embarcació i va avisar les autoritats espanyoles. El remolcador Conde de Godomar, de Salvament Marítim, la va traslladar fins al port d'Arguineguín, a Gran Canària, on va arribar al voltant de les vuit del vespre. Una altra pastera amb 40 immigrants marroquins - 36 menors d'edat, entre els quals 2 noies - va ser localitzada dissabte a la matinada en aigües de Balerna, a El Ejido (Almeria).

Texto en la fuente original
(Puede haber caducado)