Sí definitiu i amb límits a les proves d'ADN
França
Avui, , 17-10-2007POLÈMICA · El Parlament francès inclou en la versió final de la llei d’immigració l’esmena que permet fer el test en casos de reagrupament familiar RESTRICCIÓ · Una comissió modera el text inicial per impedir una generalització del control genètic
Els polèmics tests d’ADN per als immigrants que vulguin fer un reagrupament familiar seran permesos per llei a França, però en la versió moderada que va aprovar el Senat a començaments d’aquest mes. Una comissió parlamentària formada per set diputats i set senadors va reunir – se ahir per conciliar la versió aprovada per l’Assemblea Nacional sobre les proves genètiques, de perfil més dur, amb les esmenes imposades pels senadors, amb l’objectiu de restringir l’aplicació de la mesura i impedir que es generalitzi.
Com s’esperava, la comissió va apostar per privilegiar la versió del Senat. En el text definitiu de la llei s’estipula que la prova d’ADN només podrà fer – se sota control judicial i s’aplicarà de forma experimental durant 18 mesos. Després, un comitè de savis podrà suprimir – la. L’Estat pagarà les despeses (uns 300 euros per prova) i només consentirà que es comprovi la filiació entre mare i fill, per evitar que els homes descobreixin que no en són els pares biològics.
Francès i escolarització
La comissió també va alterar punts menys publicitats. Per exemple, va suprimir l’article que negava als sense papers l’accés als centres d’acollida, fins i tot en cas d’urgència. També va impedir que s’augmentés el nivell d’ingressos exigit al cap de família (que els diputats volien apujar fins als 1.700 euros bruts). En canvi, altres articles no es veuen alterats: els nouvinguts hauran de saber francès i hauran de signar un contracte amb l’Estat comprometent – se a respectar l’escolarització dels fills.
La versió final de la llei serà votada el 23 d’octubre per les dues cambres parlamentàries. Una votació que es considera un simple tràmit. L’oposició socialista va anunciar ahir que portarà la llei al Constitucional. Convidat per l’esquerra, el líder centrista François Bayrou va anunciar que se sumarà a aquesta iniciativa.
(Puede haber caducado)