Nova allau d'immigrants al litoral valencià i canari
IMMIGRACIÓ
Avui, , 17-09-2007Aquest cap de setmana s’ha produït una altra allau d’immigrants a les costes del País Valencià, les Canàries i Andalusia. Segons dades del govern central, més de 200 immigrants haurien arribat a les costes espanyoles aprofitant el bon estat del mar. En el cas del litoral valencià, la policia va localitzar ahir prop de Benidorm una pastera amb sis immigrants magribins, dos d’ells menors d’edat. Es dóna el cas que aquesta és la cinquena embarcació que arriba a les costes alacantines en les últimes hores, fet que ha portat a sospitar que hi ha un vaixell fondejat en alta mar des d’on podrien salpar les barques amb els immigrants. Les altres embarcacions es van localitzar buides a Guardamar, la Vila Joiosa, el Campello i el Pilar de la Foradada.
També se sospita que des d’aquest vaixell d’abastament haurien arribat ahir al litoral murcià cinc embarcacions més, concretament, una amb set immigrants que va arribar a Cartagena i quatre més localitzades a la platja de Calblanque.
Pel que fa a les illes Canàries, un total de 90 immigrants van arribar aquest cap de setmana a les costes de Lanzarote i del sud de Tenerife. Es dóna el cas que d’aquesta xifra almenys deu eren menors d’edat. La majoria presentaven un bon estat de salut i van ser atesos per la Creu Roja. En el cas de Cadis, va ser un vaixell de Trasmediterránea el que va rescatar en alta mar diumenge a la matinada una pastera amb 29 immigrants, entre ells deu dones i dos nens, un d’ells un nadó de pocs mesos.
Radars fixos a Alacant
Per evitar que les pasteres segueixin arribant al litoral mediterrani, el govern central instal·larà quatre radars fixos a Alacant. Els detectors, que també serviran per controlar la ruta del narcotràfic, s’afegiran a l’estació mòbil que vigila actualment la costa. La subdelegada del govern a Alacant, Encarna Linares, va reconèixer que l’arribada de barques amb immigrants sense papers al litoral del País Valencià ha agafat per sorpresa l’executiu. “És un fet nou, però estem posant els mitjans per evitar – ho”, va explicar.
(Puede haber caducado)